En dag med flyt

Igar gick allt bra! Jag ar sa otroligt imponerad av varat flyt!
Daremot fanns det alltfor manga saker som kunde ha gatt fel:

I Rivas, forsta bussbytet (av alldeles for manga) slange vi upp ryggsackarna pa taket och gar pa bussen som dom sager ska ga till San Juan, den ar smockfull. Da kommer det fram en gubbe och undrar om vi vill vaxla pengar vilet gor mig lite nervos. Fragar en kvinna om bussen verkligen gar till San Juan och far svaret att det gor den ju sa klart inte, utan den gar direkt till gransen. Fan! Ut ut ut samtidigt som bussen borjar rulla, nar vi kommit av fortsatter den rulla med vara vaskor kvar pa taket och vi far skrivka och sla pa sidan ett tag innan dom till slut stannar och slanger av vaskorna, great!

Nar vi nagra timmar senare val kommit ner till gransen ar vi forundrade att det inte ar nagon ko for vi har hort sa manga skrackhistorier om sex timmar i stekande sol-ko. vi traskar glatt ut fran Nicaragua och bort mot Costa Ricas grans. Det ar da vi ser den, kon. Tre timmar senare ar vi igenom, valdigt trotta och raddade av Jerry som kom forbi med lite mat till oss.
Precis innan vi ska ga in till passkontrollen star vi och pratar med en nicaraguan som ocksa ska till Liberia precis som oss. Han pekar pa en buss och sager att det ar den vi ska med men att den gar nu. Och nasta gar inte forran om en och en halv timme. Kalas!
Men pa nagot mirakulost satt blir den forsta kon full och vi blir beodrade fram till nasta fonster, plotsligt forst i kon, stamplar passen och kutar ut igen och lyckas fa bussen att stanna och slappa pa oss. Gött!!

Det sista bussbytet kunde ocksa gatt at skogen eftersom vi hade fyra minuter pa oss, bada behovde ga pa toa och man skulle dessutom kopa biljett innan, aven har lyckades vi stanna bussen pa vag ut fran hallplatsen. Dock hann vi inte kopa vatten men tankte att det gar nog bra, turen ska ju bara ta nittio minuter. Den tog tre timmar, vi bavade for vara liv minst tre ganger och var ordentligt torstiga nar vi kom fram!

Hittade Playa Tamarindos skitigaste men ocksa billigaste hostel och en thairestaurang, lycka!

Fika och Cali

Sitter framfor en tjockskarm tillhorande dator med otroligt langsamt internet i Granada. Funderar pa hur lange jag kommer overleva innan stralningen jamnar mig med marken. Kampar pa ett litet tag till.

Granada ar en mysig stad som vi egentligen bara ar i darfor att folk sager att den ar mysig. Dom hade ratt. Vi kom hit idag pa formiddagen och har traskat runt staden och ner till sjon. Fikade pa Euro Café. Kycklingpanini och en latte. Kandes som hemma. Lott drack sin forsta kaffe pa tva veckor. Kandes lite battre.

Imorn har vi en vision om att allt kommer ga supersmidigt sa att vi kommer enda ner till Playa Tamarindo i Costa Rica och aven hinner med en tur till San Juan del Sur. Som sagt, vi hoppas pa flyt!

Pa vag tillbaka fran hamnen idag blev vi forfolja av en gubbe som skrek otolkbara saker pa spanska till oss. Smatt irriterande. Jag tyckte situationen lostes bast genom att ga sa fort vi kunde bort fran honom. Det tyckte inte Lott. Hon borjar ganska trevligt med att skrika "can you please stop following us?!" men eftersom han saklart inte forstod engelska, och formodligen inte hade slutat anda, fortsatte han efter oss. I brist pa annat drar Lott till med den enda svordomen pa spanska som vi kan: "puta madre" som rakar betyda horunge. Kanske inte det mest genomtankta. Jag blev inte supernojd och dessutom radd att han kanske skulle bli forbannad och aggresiv. Vi gick annu snabbare och till slut gav han upp. Kan inte helt avgora om det var pa grund av svordomen eller ett allt for hogt Lott och Tott-tempo. Vi gissar pa en blandning for grannsamjans skull.

Idag akte pappabengt kortvasan. En bragd i sig bara att komma pa idéen, att han sen slog min fjolarstid med tva minuter lamnar mig tyst. Forsmadligt ar det enda jag har som kommentar. Att jag dessutom lovat att bjuda honom pa middag om han klarade det gor ju att jag maste dra ner pa shoppingen dom narmsta veckorna, eller inte.

For det finns namligen en sak som far mig att glomma all hemlangtan, alla sno som jag suktar sa fruktansvart efter, svensk mat, plockgodis, Doris, broder, foraldrar, vanner, kanelbullar och rabarberstanger, OS (som foljs slaviskt sa gott det gar) och sa jag SNö??

VI SKA TILL CALIFORNIEN!!!!

Det ar en resa sa stor for mig att det bara bubblar i hela magen och jag maste alldeles bestamt beratta det for alla vi traffar hela tiden vilket jag skulle gissa gor Lotten en aning irriterad. Men sa lange hon slipper hora om sno, salen och are kan hon nog tanka sig lite vad som helst.

Vi flyger upp till Los Angeles 11 mars for nagra dagar i Newport Beach och eventuellt ett besok pa Universal Studios for att sen aka upp till San Fransisco-regionen och Santa Barbara dar Mads bor! Sa grymme! Dar vantas shopping i mangder och kanske kanske Six Flags, hur galet hade inte det varit! Och sa klart, Starbucks vaaarje dag!!

Ladda!

We made it! So fun!

Vi tog semester till Corn Island nagra dagar:

Pa vag till Cool Spot dar vi skulle ga. Det finns inga vagar pa Little Corn.
Vi fick traska pa stranden istallet, harligt!

Kevin klattrade upp i en palm och tog ner en kokosnot
till oss. Den var god och rolig.

Vi gjorde en bikini av den!

Sanne och Lott och var palm.

Forsta kvallen gick vi over till den vastra stranden och
tittade pa solnedgangen.

Nast sista morgonen var den basta. Jag slapade mig
upp klockan sex och sag solen ga upp. Magiskt varje
gang!

Vi gillar León. Vi kanske stannar ett tag. :)

Har bor vi nu. Bigfoot Hostel i León. Hela stallet har en lite alternativ stamning med sora harliga vaggmalningar och sma sota visdomsord och buddabilder pa toaletterna. We like.

Igar blev vi tva igen efter nagon vecka som fem. An sa lange kanns det skont och det ar sa sjukt mycket enklare att traffa nytt folk nar man bara ar tva.

León ar en riktigt stad sa vi har precis varit pa Ica. Bra kansla efter fyra dagar med stekt agg och tvivelaktiga tomater. I morse slog vi till o med pa stort med kopefrulle, det ar ovanligt! Det hela toppades med ett litet telefonsamtal hem till bror. Mys.

Idag ska vi pa aventyr!
Eftersom vi trots alla era avradningar anda har en stark snolangtan ska vi idag aka pulka! Men istallet for att aka i ner for apslatten i trettiominus ska vi aka ner for vulkanen Cerro Negro, i trettio grader - just de - plus! Skont och galet ska det bli.
Men forst ska vi traska de femhundra meterna upp vilket jag kanske inte ser fram emot riktigt lika mycket. Men men. Det kanske roligaste av allt ar att hela aventyret ska dokumenteras av Discovery Channel. Haha!

Vi gillar León. Vi kanske stannar har ett tag. :)

Fran kylan in i varmen

Vi sitter har och laser lite mail hemmifran och inser att vi har lamnat den varsta vintern i mannaminnen dar hemma. Lite ironiskt for goteborgs galnaste snoalskare. Men det ar sa det ar ibland. Spara lite till oss tills vi kommer hem. I frysen gar alldeles okej.
Istallet har vi svennesemme har borta pa little corn island och solar hela dagarna, ater vattenmelon till frukost och nyplockade kokosnotter till lunch. Tur att vi har mowgli/monkeyman med oss.
En riktig liten paradiso har vi hamnat pa. Vi bor pa ostsidan sa jag hoppas verkligen att jag orkar slapa mig upp till soluppgangen imorgon. Annars far vi helt enkelt leva pa gardagens solnedgang. Fint var det.
Vi stannar har tva dagar innan det blir flyget tillbaka till Managua och vidare med buss till Leon dar det kommer bjudas pa riktigt spannande saker. Ser vi fram emot!
I ovrigt ar modet i lite battre skick an senast jag skrev. Inte minst fran alla mysiga mail ni skickar till oss dar hemifran snon.
Ibland tanker jag att den kanske till och med ligger kvar om en manad nar vi kommer hem. Vi hoppas pa det har hemma.
I ovrigt hejar vi pa Marcus Hellner och Johan Olsson!

Valkommen till Hostal Aeropuerto!

Det renaste, sakraste och billigaste stallet vi har bott
pa hittills! Bra ar det ocksa!
Overnattningsvaskan ar pa plats!

Ett mycket trevligt allrum..

..ett brett matutbud..

..en kiosk..

..och en trevlig myshorna! Vilken kvall!

Kom-ihag-lista till mig sjalv:

• Om du nagon mer gang valjer att sova pa ett hart underlag, valj da inte jeansshorts. Det ar inte skont. Dessutom inte om det harda underlaget skulle vara ett flygplatsgolv - flygplatser ar kalla, ett par lange byxor ar smartare.
  • Om du absolut ska glomma kvar nagot pa hostlet, snalla valj inte internetdosan nasta gang ocksa, pengar ar bra att ha ibland.
  • Nar du ska flyga till pytteoar nasta gang, forsok att pricka in en dag nar det inte blaser 13 m/s. Att vanta pa flygplatser nitton timmar ar trakigt.
  • Nasta gang du tror att Bibeln (LP) ar borta, leta da langst ner i vaskan innan du beskyller en stackars oskyldig sextioaring, aven om beskyllningen bara ar mental.
  • Anvand inte WiFi i Managua, i synnerhet inte om det inte ar din dator. For aven om det inte ar ditt fel ar det inte sarskilt kul nar den krachar. Inte ens nar det ar en dansk dator.
  • Res inte sa mycket med danskar for i helvede, du forstar inte vad dom sager!

Hur har jag klarat mig utan hostel och Nicaragua tidigare?

Nicaragura! Vi alskar det! Kanns sa mycket mer levande av Costa Rica, mer sjal! Efter bara sex timmar i landet kan jag rekommendera det starkt!!
Granspasserandet var spannande och gick bra. Tog bara en timme och gick pa atta dollar. Helt okej!
Sen akte vi buss upp till Rivas och bytte till San Juan del Sur. Sjukt kul att aka Nicaska bussar! Vilket liv!

Jag har tagit en massa bilder och aven forsokt mig pa en liten film. Om vi inte har alltfor roligt ikvall ska jag ge mig pa att ladda upp det. Nu har jag redan suttit har for lange och last om underabra OS! Onskar sa sjukt att jag hade varit dar!

Vi bor pa ytterligare ett hostel. Jag kan inte forsta hur jag har kunnat resa utan att bo pa hostel tidigare, det ar underbart!

Forutom granspasserande har dagen agnats at lite lunch, for mycket badande och en glass pa det, det behovs i den trettiofemgradiga varmen!
Imorn hoppas vi pa att kunna svalka oss pa en segelbat, delish!

Happy valentine!

Idag ar det alla hjartans dag. Detta firas stort. Eller inte alls. Det narmsta mysstamning vi har fatt idag var nar vi malade hjartan med sirapen pa pannkakorna i morse. Pannkakos ar gott. Valdigt skont att slippa resten.

Istallet har vi badat och jag har fatt en riktigt harlig horisontell branna efter daligt bikinival. Eller, med tanke pa vagorna kanske det var ett bra val anda..

Vi har aven deppat lite efter gardagens skidskytte som vi dessutom inte fick se sarskilt mycket av eftersom NBC prioriterade skidskor. Trak.
Istallet fick vi se ett sammandrag pa cirkus tva minuter dar vi raknade ut att det gick inte sarskilt roligt for sverige. Tva minuter. Efter att ha vantat och lidit framfor skidskorna i en och en halv timme. Bittert.

Till kvalls hade vi det battre. Jag fick till slut min efterlangtade pizza. Vi spelade kort och sen kalasade vi hela natten. Kvallen avrundades med en dejlig macka pa Toasta Rica (man skulle nastan kunna tro att en goteborgare varit i farten).

Imorn foljer vi vinden och andrar vara planer lite till. Har traffat tva killar fran Kopenhamn som vi ska folja med upp till Nicaragua. Sa imorn tar vi buss och farja upp till Liberia for att sova en natt innan vi tar bussen over gransen och landar i San Juan del Sur. Perfectly Pink!

Nu ska jag ga ut i varmen igen och se om jag kan gora nagot for att oka mysstamningen!

Surfer dude!

Igar surfade vi alltsa! Sjukt kul och sjukt jobbigt.

Det blev tyvarr inga bilder. Har pa stranden harskar namligen The Beach Monster i form av diverse tattare som gar omkring och snor allt. Igar blev killen brevid oss av med sina flipflop och en halvdrucken flaska vatten. Som sagt..

Men vi hade sa sjukt roligt anda! Sanne har testat lite i Puerto Escondido forra aret men jag och Lott var totalrookies. Anda lyckades vi alla tre sta upp, riktigt gott! Efter ett gang forsok drog jag pa mig en mycket allvarlig surfskada i form av att jag helt enkelt slog i bradan sa hort med handen att huden sprack. Det resulterade i lite vilande och ett plaster i restaurangen. Sen var det back on track igen!

Idag ar vi duktigt traningsvarkade alla tre och dagens mission bestar i att byta rum. Sen vill jag ata pizza innan det blir dags for lite skidskytte:)!

Men vi har fatt blodad tand, vi ska kora manga fler ganger. Jag ska bara torrtrana lite pa popen forst.

Vi ses framfor tvn!

Weddingcrashers!

Igar blev vi 'inbjudna' till pre-wedding party. Valdigt amerikanskt, valdigt trevligt.
Det serverades pizza - amerikanskt.

Valdigt mycket pizza, det har ar cirkus bara halften av kartongerna.

Festen var i sjukaste huset med en otroligt mysig tradgard.

jag och Sanne fjantade oss pa toa..

..medan Lotta visade var skapet skulle sta i baren.

Sen gick vi till sportbaren och bestallde mat fran den storsta menyn!

Det ar for ovrigt i den har sportbaren jag kommer hanga lite for mycket. Forst ut ar skidskyttet i eftermiddag:)

We like it!

Vi ar i Costa Rica. Vi tycker om det underbart mycket!
Ar inte i Santa Theresa utan hamnade istallet i grannbyn Malpaís som direktoversatt betyder det daliga landet, forstar inte direkt varfor. Vi trillade in pa Tranquilo Backpackers som ar tokbra. Hangmattor overallt! Pa bilderna pa hemsidan (lanken) bor vi langst upp till vanster.
Rakade slinka in och ata middag pa ett argentinskt grillstalle som val var liet overbudget men vi firade pappa HB och Lasses fodelsedag sa da far det bli lite extra fint. Efter ett tag fick vi sallskap av ett stort gang amerikanare som ar i Costa Rica for brollop. Vi borjade snacka och en av killarna hade varit har fjorton ganger. Vi far helt enkelt ta detta som ett gott tecken.
Han ar vattenpolo och simtranare i New Port Beach (gillar vi starkt) och kan ju sjalvklart surfa. Sa imorn ska han lara oss. Alldeles gratis. Vi tycker om honom, even though he's american.
Sa imorn borjar aventyret! Vi lovar manga bilder, tills dess far ni noja er med lite bilder pa Costa Ricas otroligt vackra natur. Den andra bilden forestaller faktiskt hamnen vi kom till med baten idag, de ni!

Varme, storda natter och the Book!

Japp jag forstar att ni ar avundsjuka dar hemma. Fiskarna var stora och tunga och det kravdes bade Lott och Tott for att dra upp niokilaren. Traningsvark i rygg och armar dagen efter, inga problem. Flytvastarna var vi duktiga och anvande cirkus tjugo minuter. Sen hamnade dom pa golvet, sa det kan bli.

I Costa Rica ar det VARMT! Har inte hittat nagon termometer an sa kan inte riktigt redogora hur varmt, far jobba pa det. Men eftersom det ligger pa samma breddgrad som Senegal, Sudan, Somalia, sodra Indien och sodra Filippinerna borde vi val inte vara forvanade.

i natt vaknade vi halv fem av att det var kokhett, strommen hade gatt och darmed flakten. Ute pa gatan hordes ljud som vi fortfarande inte identifierat. Forst lat det som nagon som kastade stora ladar pa taket. For att sedan overga till skott-ljud och till slut hamnade gissningen pa smallare. Men halv fem pa morgonen? Why? Det holl pa fyrtiofem minuter, sen somnade vi om.

Nu ska vi forsoka ta oss fran Puntarenas over till Paquera innan det blir buss till Malpaís. Vi flydde fran San José sa fort det gick igar. Fast forst kopte vi boken. Jag var duktigt nervos innan men nu vet jag att allt kommer ga bra. Men Central America on a shoestring kan bara halften sa manga saker ga fel.

Imorn ska vi surfa ar tanken!

aker ut, uuut o fiskar....

Idag har vi fiskat, det blev grymme! Ikvall ska vi ata fisk, imorn flyger vi till Costa Rica!

Isla Mujeres - har kan man stanna lange

I lordags tog vi farjan fran Cancun ut till Isla Mujeres, still in Mexico. Det ar bara tva dagar sen men det kanns som om vi varit har otroligt lange. Jag skulle verkligen kunna fastna har, tycker om det otroligt mycket. Men vi har ju redan bokat Costa Rica-biljetten sa det far bli en annan gang. Kanske i mars.

Hostlet har ar helt underbart. Stort och utspritt, en massa laga hus med dormrooms i en stor ring och i mitten finns en uteplats med hangmattor och sittplatser dar det ar live-musik pa kvallarna, ikvall grillar dom dessutom. Det finns aven en restaurant och bar med tokbillig och god mat, om man orkar vanta.
Forsta kvallen at jag pasta, otroligt gott, insag att jag inte atit annat an ris-kott (oftast kyckling)-gronsaker till middag varenda dag i tre veckor. Pasta var valkommet.
Det finns gratis internet, pingisbord, biljardbord och en massa spel till utlaning. Varje dag ar det yoga, beachvolley, spanskalektioner och salsadansande for alla som bor har, inte for att alla brukar vara med iof..
Utanfor uteplatsen ar en stor strand med palmer, hangmattor och en strandbar. Vi behover inte ga utanfor hostlet helt enkelt.

Fast det gor vi. Imorn ska vi aka pa djuphavsfisketur med tva danska killar som vi traffade forsta kvallen. For ovrigt en trevlig kvall. Borjade med middag har. Fem tequila och fyra ol senare somnade vi pa stranden. Inte lika trevligt att vakna dagen efter.

Sa igar, den egentliga cykeldagen, gjorde vi ingenting annat an att lova varandra en lugn kvall med superbowl med dom danska killarna. Men dom gick vilse och kom aldrig tillbaka i tid, sa vi traskade ner for att kolla matchen sjalva. Traffade ett gang svenska killar som bor har pa hostlet och sen var det igang igen. Kvallen slutade med nattbad pa stranden under stjarnorna. Nastan som Sverige.

Sa idag, den andra egentliga cykeldagen, har vi inte heller gjort nagot. Det blev inget cyklande har pa Isla. Sparar det till nasta gang.
Lag ute under palmerna forut och funderade over varfor jag slosar bort en av sjuttio dagar pa att glo pa palmer. Kom fram till att jag skulle kunna ha varit hemma i Sverige i kylan och det kommande slasket istallet. Plotsligt kandes en hangmatta under en palm alldeles sjalvklart.

Dom senaste dagarna har vi bara umgatts med danskar och svenskar. Det bor tio andra svenskar har just nu. Kan ju kannas som lite sloseri att aka till Mexico for att prata svenska. Men just nu har det kants valdigt bra. Kan helt enkelt behovas ibland. Fast a andra sidan ar det tokigt skont att kunna snacka om folk utan att dom forstar en. Stackars australiensare.

Och pa tal om australiensare var jag duktigt stolt igar. Tva ganger fick vi fragan om vi var fran Australien. Tva ganger! Efter att vi hade pratat. Jag hade lite svart att slappa det igar. Gissar att jag blev lite irriterande till slut. Men mycket nojd.

Vamos a Costa Rica!

Sa nu ar det klirrat och klarrt! Vi har biljetter till Costa Rica, tvarsom vad jag sa pa telefon igar sa kommer vi inte alls aka dit och sen forsoka ta oss hem, det visade sig namligen att Mexicana inte tycker om turare dom vill ha turochreturare, darfor var det billigare att flyga dit och tillbaka an att bara flyga dit. Sa pa onsdag lamnar vi Mexico for en fyra veckorstur till Costa Rica, Nicaragua och Honduras.

Forst pa tur star en veckas surfande i Santa Teresa pa stillahavssidan. Underbart!

Men forst aker jag och Lott ut till Isla Mujeres nagra dagar medan Sanne ar i Merida och pa onsdag mots vi alla upp pa flygplatsen for vidare aventyr!

So long!

Lite extra bilder!

glad typ i playa del carmen.. totte gar in for turistandet till 100%!!

MIN BIL! =) sag sa manga fina gamla bilar... synd bara att de inte har katalysator och ljuddampare......

har har vi den beromda bilden pa Jesus!

har har vi den beromda bilden pa JESUS??!!

en cocotaxi som var pa vag att valta i varje kurva....

en ovanligt valbevarad fasad for att vara ett hus i havanna...

tyvarr var detta en mycket vanligare syn...

lott ser valdigt glad ut trots att hon inte var forst i... stackars sma hastar som fick slapa sa langt pa oss..

BUSTED!

bildforklaring ej nodvandig......

Aburrida

Jag var sa fruktansvart uttrakad. Det regnar i Playa. Det borde inte vara lagligt.

Nu ar det lite battre. Jag har namligen jobbat mig in i baren och ar nu kassor och dj. Tittar pa bilder fran Sverige och just nu spelas Keisha. Anda en bra eftermiddag. Lite skont att inte svettas anda. Ikvall ska vi nog ata middag ute for att gora livet lite roligare. Sen blir det bio eller filmkvall pa taket.

go kvall!

Cubapics

Varat lite lagom mysiga hus i Viñales:)
Vackert var det. Vackert och dott.
En typisk mCubamiddag av det battre slaget. Vi at tva ganger om dagen, fick alltid for mycket mat, at for mycket och madde ganska ofta inte sa bra. Cuba!
En lycklig Lott i Trinidad, antligen hittade vi stranden!
En tidig morgon pa var harliga takterass i Trinidad.
Idag kanner jag mig pa lite extra bra humor och bjuder darfor pa denna jag-ar-inte-naken-men-det-ser-sa-ut-bild.
Pa Cubas flygplats hade dom flaggor i taket. Jag lekte flaggspelet med mig sjalv. Sverige hangde langst in i hornet. Och Danmarkfanns inte med.
Fler bilder borde dyka upp pa facebook om nagra minuter om internetvarlden vill fortsatta samarbeta med mig just idag..

Ett sista stopp i Varadero - 3 feb

Bussturen fran Trinidad till Varadero var spannande. Jag kan inte riktigt bestamma mig for om det kandes som en evig trott flygplanslandning eller som alldeles for mycket turbulens. I vilket fall holl kanslan i sig hela resan - fyra timmar.
Val framme i Varadero stod det inte fullt med tanter som ville hyra ut sina hus till oss. Istallet fick vi reda pa att det ar forbjudet med casas particulares i Varadero. Isn't that just great! Vi overvagde ett tag att ta in pa nagot av de svindyra hotellen langs med stranden. Men varfor inte lite extra spanning de har tre sista natterna? Illegalt it is! Vi hade namligen fatt ett namn av havanna-tanten till nagon av hennes kompisar och tog helt enkelt en taxi dit. Mycket enkelt, mycket billigt och stundvis dubbelmycket spannande.
Vi tyckte inte ett dugg om den amerikaniserade staden Varadero, aven om vi for forsta gangen pa en vecka faktiskt kunde bestamma var, vad och nar vi ville ata (det slutade med brod och ananas till frukost och en och samma trotta restaurang till alla andra mal, men men, befriande kansla anda). Sa nar vadret den forsta dagen bestamde sig for att vara mulet hade vi absolut inget alls att gora. Vilket slutade med att vi traskade trettio kvarter fram och tillbaka pa primera avenida. Upplyftande!
Till sist bestamde vi oss for att ga hem. Vad vi inte visste var att nagon helt enkelt bestamt sig for att forfolja oss hem. Vi hade kanske varit i varat lite alldeles for stokiga rum i tre minuter innan det knackades pa dorren. En kvinna som vi aldrig hade sett forut. Hon stod dar och sag allvarlig och arg ut och fragade efter vara uppgifter. Vi latsades som om vi inte kunde spanska och maste ha upptratt riktigt korkat. Vi var inte sa korkade, bara riktigt riktigt nervosa.
Innan vi hann saga nagot dumt kom tanten som vi bor oss, stangde dorren och fortsatte disskusionen utanfor. Vi ar fortfarande valdrigt nyfikna pa vad som sas, for efter ett tag var kusten klar igen och den trakiga dagen fortsatte.
Vid fyra var vi sa dunderuttrakade att vi gick och at middag. Vid fem var vi lika uttrakade och rastlosa igen. Bara en livlina kvar. Let's get drunk tonight. Sa vi bestallde helt enkelt in en liter Havana Club, ett par flaskor cola och sen satt vi dar i sju timmar. Drack drinkar, lekte 'jag har aldrig..' och kvallen slutade mer djupt an fullt. Bra kvall. Manga bra saker sagda.
Igar, sista dagen pa hela resan, forstod vi antligen vad det ar man ska gora pa Cuba. Solen kom till Varadero, vi gick ner till stranden, tog ett steg ut i vattet och hittade en liten bit paradis. Det mest klara och mjuka vatten jag badat i! Det blev bada hela dagen. Det var en riktigt bra dag och till slut tror jag faktiskt att vi tycker om Cuba en liten bit till och med.
Nu sitter vi pa flygplatsen, pa vag tillbaka till Mexico. Ikvall ska det drickas tequila. I gotta feeling!

En bra dag i Trinidad - 30 jan

I morse kopte vi biljetter innan vi gick till stranden. Sa imorn aker vi till Varadero! Pa stranden idag hade vi det tokgott. Fick iof lite for mycket farg pa vissa val ovalda stallen men lunchen och att vi sprang pa australiensarna Dave och Prudance fran Mexico gjorde dagen bra.
Till lunch blev det glass och öl.
Lott: What is Cristal? Is it beer?
Tott: Mhm..
Lott: Are you actually having a cold beer?
Tott: Jope!
Lott: Ahw, fuck you!

Jag inledde kvallen med att kopa en flaska rom som jag ivinnerligt hoppas overlever hela vagen hem till hyllan i Torekov, sen var det dags for middag.
En lite extra efterlangtad middag. Inte darfor att det var tio timmar sen vi at senast, efter en vecka med den rutinen borjar vi vanja oss, nepp, idag var det menyn som gjorde det extra bra - hummer!
Ibland kan man inte ha det battre. Hummer, en takterass, salsamusiken pa avstand och alldeles for mycket skratt. Nagra av kvallens klassiker ar:
"why don´t you put on some suntan?"
"she´s gonna have an outbreak on me tonight.."

The girls are back in town!

Vi ar tillbaka i Mexico. Me gusta mucho.
13 minuter alltsa, det kanns bra. Nagon som laser snabbare an Nea mojligtvis?
Imorn kommer dom sista inlaggen fran Cuba och sa hoppas jag pa att lyckas koppla in kameran sa ni far se hur uuunderbart vi hade det!