Fran kylan in i varmen

Vi sitter har och laser lite mail hemmifran och inser att vi har lamnat den varsta vintern i mannaminnen dar hemma. Lite ironiskt for goteborgs galnaste snoalskare. Men det ar sa det ar ibland. Spara lite till oss tills vi kommer hem. I frysen gar alldeles okej.
Istallet har vi svennesemme har borta pa little corn island och solar hela dagarna, ater vattenmelon till frukost och nyplockade kokosnotter till lunch. Tur att vi har mowgli/monkeyman med oss.
En riktig liten paradiso har vi hamnat pa. Vi bor pa ostsidan sa jag hoppas verkligen att jag orkar slapa mig upp till soluppgangen imorgon. Annars far vi helt enkelt leva pa gardagens solnedgang. Fint var det.
Vi stannar har tva dagar innan det blir flyget tillbaka till Managua och vidare med buss till Leon dar det kommer bjudas pa riktigt spannande saker. Ser vi fram emot!
I ovrigt ar modet i lite battre skick an senast jag skrev. Inte minst fran alla mysiga mail ni skickar till oss dar hemifran snon.
Ibland tanker jag att den kanske till och med ligger kvar om en manad nar vi kommer hem. Vi hoppas pa det har hemma.
I ovrigt hejar vi pa Marcus Hellner och Johan Olsson!

Kommentarer
Postat av: Lena Sundqvist

Här kommer en hälsning från en sporadisk läsare. Det känns verkligen som vi är i skilda världar - vi är insnöade i Gbg o längtar till sol o värme och ni till snön.... Jobbigt med snön, men visst är det härligt, men inte när man kör i diket vilket jag gjort några gånger - har investerat i ny bogserlina.

Var i Trysil några dagar förra veckan o åkte skidor, tänkte på dig Tove när jag såg alla skidskoleelever, Ellinor o jag hade behövt putsa på tekniken. Ev blir det skidor i Slottskogen i helgen, lagom platt för att testa med sina självvallade. Njut av värmen o allt kul och vi hoppas verkligen inte att snön skall ligga kvar ytterligare en månad. Du får väl be alla du känner spare en snöboll i frysen till dig när du kommer hem! Kram från Lena

2010-02-22 @ 20:54:50
URL: http://lottochtott.blogg.se/
Postat av: Pappa HB

Ni kan vara lugna för att snön ligger kvar tills ni är hemma. Kolla in bilderna jag la in på facebook så fattar ni. Nu stänger man sporthallar överallt för att taken rasar in pga snömassorna. Skolor stänger man också, men det gör ju inte så mycket.

Ni har ju ändå slutat:-)

Vår tennishall skottas i veckan sedan blir det tennis igen.

Ni kan väl för sjutton inte längta hem till detta? Jag längtar härifrån, till er.

Många kramar till er båda.

2010-02-22 @ 21:23:04
Postat av: Anna

Tjejer! Ni verkar ha de riktigt härligt! Ta hand om varandra och sola lite för mig med! Har frusit som aldrig förr i nästan tre månader nu! pusspuss

2010-02-23 @ 18:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0