Isla Mujeres - har kan man stanna lange

I lordags tog vi farjan fran Cancun ut till Isla Mujeres, still in Mexico. Det ar bara tva dagar sen men det kanns som om vi varit har otroligt lange. Jag skulle verkligen kunna fastna har, tycker om det otroligt mycket. Men vi har ju redan bokat Costa Rica-biljetten sa det far bli en annan gang. Kanske i mars.

Hostlet har ar helt underbart. Stort och utspritt, en massa laga hus med dormrooms i en stor ring och i mitten finns en uteplats med hangmattor och sittplatser dar det ar live-musik pa kvallarna, ikvall grillar dom dessutom. Det finns aven en restaurant och bar med tokbillig och god mat, om man orkar vanta.
Forsta kvallen at jag pasta, otroligt gott, insag att jag inte atit annat an ris-kott (oftast kyckling)-gronsaker till middag varenda dag i tre veckor. Pasta var valkommet.
Det finns gratis internet, pingisbord, biljardbord och en massa spel till utlaning. Varje dag ar det yoga, beachvolley, spanskalektioner och salsadansande for alla som bor har, inte for att alla brukar vara med iof..
Utanfor uteplatsen ar en stor strand med palmer, hangmattor och en strandbar. Vi behover inte ga utanfor hostlet helt enkelt.

Fast det gor vi. Imorn ska vi aka pa djuphavsfisketur med tva danska killar som vi traffade forsta kvallen. For ovrigt en trevlig kvall. Borjade med middag har. Fem tequila och fyra ol senare somnade vi pa stranden. Inte lika trevligt att vakna dagen efter.

Sa igar, den egentliga cykeldagen, gjorde vi ingenting annat an att lova varandra en lugn kvall med superbowl med dom danska killarna. Men dom gick vilse och kom aldrig tillbaka i tid, sa vi traskade ner for att kolla matchen sjalva. Traffade ett gang svenska killar som bor har pa hostlet och sen var det igang igen. Kvallen slutade med nattbad pa stranden under stjarnorna. Nastan som Sverige.

Sa idag, den andra egentliga cykeldagen, har vi inte heller gjort nagot. Det blev inget cyklande har pa Isla. Sparar det till nasta gang.
Lag ute under palmerna forut och funderade over varfor jag slosar bort en av sjuttio dagar pa att glo pa palmer. Kom fram till att jag skulle kunna ha varit hemma i Sverige i kylan och det kommande slasket istallet. Plotsligt kandes en hangmatta under en palm alldeles sjalvklart.

Dom senaste dagarna har vi bara umgatts med danskar och svenskar. Det bor tio andra svenskar har just nu. Kan ju kannas som lite sloseri att aka till Mexico for att prata svenska. Men just nu har det kants valdigt bra. Kan helt enkelt behovas ibland. Fast a andra sidan ar det tokigt skont att kunna snacka om folk utan att dom forstar en. Stackars australiensare.

Och pa tal om australiensare var jag duktigt stolt igar. Tva ganger fick vi fragan om vi var fran Australien. Tva ganger! Efter att vi hade pratat. Jag hade lite svart att slappa det igar. Gissar att jag blev lite irriterande till slut. Men mycket nojd.


Kommentarer
Postat av: Eva Leire

Jag hade inte haft några som helst problem med att tillbringa dagar i värme under en palm. Dagsnotering, Lund: -9,4 grader. Kanske skulle lägga mig under äppelträdet........

Kramar Eva

2010-02-11 @ 08:56:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0