Fika och Cali

Sitter framfor en tjockskarm tillhorande dator med otroligt langsamt internet i Granada. Funderar pa hur lange jag kommer overleva innan stralningen jamnar mig med marken. Kampar pa ett litet tag till.

Granada ar en mysig stad som vi egentligen bara ar i darfor att folk sager att den ar mysig. Dom hade ratt. Vi kom hit idag pa formiddagen och har traskat runt staden och ner till sjon. Fikade pa Euro Café. Kycklingpanini och en latte. Kandes som hemma. Lott drack sin forsta kaffe pa tva veckor. Kandes lite battre.

Imorn har vi en vision om att allt kommer ga supersmidigt sa att vi kommer enda ner till Playa Tamarindo i Costa Rica och aven hinner med en tur till San Juan del Sur. Som sagt, vi hoppas pa flyt!

Pa vag tillbaka fran hamnen idag blev vi forfolja av en gubbe som skrek otolkbara saker pa spanska till oss. Smatt irriterande. Jag tyckte situationen lostes bast genom att ga sa fort vi kunde bort fran honom. Det tyckte inte Lott. Hon borjar ganska trevligt med att skrika "can you please stop following us?!" men eftersom han saklart inte forstod engelska, och formodligen inte hade slutat anda, fortsatte han efter oss. I brist pa annat drar Lott till med den enda svordomen pa spanska som vi kan: "puta madre" som rakar betyda horunge. Kanske inte det mest genomtankta. Jag blev inte supernojd och dessutom radd att han kanske skulle bli forbannad och aggresiv. Vi gick annu snabbare och till slut gav han upp. Kan inte helt avgora om det var pa grund av svordomen eller ett allt for hogt Lott och Tott-tempo. Vi gissar pa en blandning for grannsamjans skull.

Idag akte pappabengt kortvasan. En bragd i sig bara att komma pa idéen, att han sen slog min fjolarstid med tva minuter lamnar mig tyst. Forsmadligt ar det enda jag har som kommentar. Att jag dessutom lovat att bjuda honom pa middag om han klarade det gor ju att jag maste dra ner pa shoppingen dom narmsta veckorna, eller inte.

For det finns namligen en sak som far mig att glomma all hemlangtan, alla sno som jag suktar sa fruktansvart efter, svensk mat, plockgodis, Doris, broder, foraldrar, vanner, kanelbullar och rabarberstanger, OS (som foljs slaviskt sa gott det gar) och sa jag SNö??

VI SKA TILL CALIFORNIEN!!!!


Det ar en resa sa stor for mig att det bara bubblar i hela magen och jag maste alldeles bestamt beratta det for alla vi traffar hela tiden vilket jag skulle gissa gor Lotten en aning irriterad. Men sa lange hon slipper hora om sno, salen och are kan hon nog tanka sig lite vad som helst.

Vi flyger upp till Los Angeles 11 mars for nagra dagar i Newport Beach och eventuellt ett besok pa Universal Studios for att sen aka upp till San Fransisco-regionen och Santa Barbara dar Mads bor! Sa grymme! Dar vantas shopping i mangder och kanske kanske Six Flags, hur galet hade inte det varit! Och sa klart, Starbucks vaaarje dag!!


Ladda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0