Varme, storda natter och the Book!

Japp jag forstar att ni ar avundsjuka dar hemma. Fiskarna var stora och tunga och det kravdes bade Lott och Tott for att dra upp niokilaren. Traningsvark i rygg och armar dagen efter, inga problem. Flytvastarna var vi duktiga och anvande cirkus tjugo minuter. Sen hamnade dom pa golvet, sa det kan bli.

I Costa Rica ar det VARMT! Har inte hittat nagon termometer an sa kan inte riktigt redogora hur varmt, far jobba pa det. Men eftersom det ligger pa samma breddgrad som Senegal, Sudan, Somalia, sodra Indien och sodra Filippinerna borde vi val inte vara forvanade.

i natt vaknade vi halv fem av att det var kokhett, strommen hade gatt och darmed flakten. Ute pa gatan hordes ljud som vi fortfarande inte identifierat. Forst lat det som nagon som kastade stora ladar pa taket. For att sedan overga till skott-ljud och till slut hamnade gissningen pa smallare. Men halv fem pa morgonen? Why? Det holl pa fyrtiofem minuter, sen somnade vi om.

Nu ska vi forsoka ta oss fran Puntarenas over till Paquera innan det blir buss till Malpaís. Vi flydde fran San José sa fort det gick igar. Fast forst kopte vi boken. Jag var duktigt nervos innan men nu vet jag att allt kommer ga bra. Men Central America on a shoestring kan bara halften sa manga saker ga fel.

Imorn ska vi surfa ar tanken!

Kommentarer
Postat av: Eva Leire

Klaga inte på värmen, i morse hade jag minus 10 grader. Bara att få upp cykellåset tar sin rundliga tid. Själv har jag en värmefläkt(pump) som jobbar o jobbar för att få en dräglig innetemp. Men på natten sover vi gott i kylan! Tove, jag ska hälsa så mkt från Ylva som gjorde ett kort men intensivt nerslag i Lund. Hon håller sig uppdaterad tack vare bloggen. Ha det så himla bra det bara går/kram

2010-02-11 @ 23:53:36
Postat av: Anonym

Återigen en dyster plats i klass med kommunhuset i Katrineholm. Att ni orkar? (Göran persson härskade där)



Säg till när ni kommer till stranden där bilden längst upp i bloggen är tagen.

Tackar för sympati-middagen. Vad blev det för meny, förutom tequila som jag gillar också.

2010-02-12 @ 13:24:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0