Vamos a estudiar espanol!



Vi stannar i Playa del Carmen tio dagar till. Lott och Tott ska namligen ga i skolan, haha! Spanska for hela slanten. Vi var skolan idag och anmalde oss och eftersom Lott ar totalnyborjare (pastar hon sjalv i alla fall, jag tror hon kommer bli master direkt) sa lyckades hon snacka sig ur testet. Men om jag inte ville borja pa "me llamo Tove.."-nyvan var jag tvungen att gora ett test. Det borjade ganska bra, och pa uppgift tre kande jag mig riktigt smart. Sen gick det bara utfor och det slutade med att jag inte ens forsokte mig pa sista uppgiften. Subjuntivo - hur kan dom tro att jag ska komma ihag vad det ar?
Sa jag gissar att jag kommer hamna i niva tva eller nagot. Men det blir nasta veckas problem. Ska bli tokkul att plugga igen (delade meningar pa den punkten, haha..) och skolan verkar jattebra. Pluggar fram till ett och pa eftermiddagen ar det aktiviteter och sen party party. Det borjar redan imorn med ol med alla larare pa L'Ambassador. Great!

En av rumskompisarna, Sanne, reser omkring sjalv. Hon verkar go och ikvall blev det promenad och kaffe innan jag forsvarade min beerpong-titel. Bra ar det :).
Hon vet inte vart det bar vidare sen sa kanske foljer hon med till Cuba. We'll see.

Nu ar det laggdags har borta for oss som fortfarande inte riktigt orkat gora oss av med svensk rytm. Imorn ska vi ma bra. Hasta luego!

Kommentarer
Postat av: Ann Åström

Har Lott fått puck i huvet? PLUGGA???? Nu blir jag orolig!

2010-01-15 @ 21:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0