En forsvunnen Lott och ett kart aterseende

Lott kom bort idag. Om hon skulle varit borta pa riktigt insag jag det nog lite for sent maste jag inse.

Hon fragade "tror du jag kan springa ner och kopa cola en snabbis? sjalv?" "jaada". Hon forsvann och jag forsvann ocksa, in i datorvarlden. En halvtimme senare insag jag att hon inte kommit hem an. Jag insag ocksa att det var morkt ute vilket jag helt missat nar jag tyckte det var en bra ide att ga ut i San Jose sjalv, Costa Ricas farligaste stad (aven om vi inte riktigt kan forsta varfor..).

Jag funderade pa vad jag skulle ta mig for? Ga ut och leta? Fortfarande morkt, kanske inte sa bra ide. Jag gick ut pa gatan och spanade lite. Gick at hoger dit Lott skulle ha gatt och fragade en kille om han sett nagon som sag ut ungefar som mig. Nepp, ingen den senaste halvtimmen.

Borjade bli mer och mer nervos och bestamde mig for att ga tillbaka till hostlet. Hittade en svensk kille och borjade tala ut om min nervositet att jag tappat bort henne. Da kom hon! Vilket kart aterseende, kramkalas!

Lott hade hittat en hollandsk tjej och inte tyckt att tjejen borde ga omkring sjalv. Sa hon foljde med henne till donken dar tjejen kopte mat. Sen gick dom hem. Hon tankte pa mig vilket kandes fint.

I lyckan att aterfinna henne glomde jag att skalla pa hunden som kom hem. Det kanns fint i efterhand.

Kommentarer
Postat av: Gunilla Linton

Tove, sätt en fotboja på Lott. Det går säkert att få tag på för en billig penning.



Kram

Gunilla

2010-03-03 @ 18:28:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0