Ater mot civilisationen

Vi ar tillbaka i San Jose. Resan fran Panama gick bra och smidigt aven om det tog tolv timmar total. Nar jag kommer hem gar buss bort. Fullstandigt. Sparvagn kan ga, men bara ner till Tintin och Tigerbutiken.

Vi har haft nagra riktigt harliga dagar nere i Panama. Lite semester, vi har stannat pa ett och samma stalle i fyra natter och inte lagat nagon mat sjalva. Inte betalat sa mycket av den obetalade maten heller iof, ibland har man det bra.

Pa natterna traskade vi ut pa stranden, bojde huvudena bakat och bara forundrades. Vilken stjarnhimmel Panama bjod pa, timme efter timme, natt efter natt. Ville bara stanna dar.
Vi sag trevisemannen och jag behovde bara blunda for att istallet se tandkullegatan framfor mig, jag vet precis var trevisemannen ar dar hemma, precis ovanfor peterssons forra hus. Vi sag en perfekt och klar karlavagn och the southern cross. Och vintergatan, vi sag vintergatan! Det ar en upplevelse som forundrar mig varje gang, hur odmjuk och liten man blir. Det dar speciella skimret mellan stjarnorna som far en att undra hur det ar mojligt med sa manga stjarnor samtidigt. Ju langre man tittar ju fler blir dom.
Men bror du kan vara lugn, du missade pa ett satt ingenting, det var inte som Venezuela.

Igar brandes rumpor lite for mycket for att det skulle vara mojligt att overleva en dag i buss. Men har ar vi i San Jose, nio busstimmar senare och fortfarande vid liv. Aven om vi ibland onskade att vi solat magen igar istallet. Men min backpackerfilosofi ar att sa lange man inte branner sonder axlarna klarar man det mesta.

Imorn borjar resan tillbaka till civilisationen. Pannkakor och pizza-rester till frulle, that's a keeper! Sen tar vi lunchflyget till Mexico, vinkar av Sanne som reser vidare mot sushi i Playa medan jag och Lott aker ut till var favorito Isla Mujeres for en natt med carbonara och tequila i vanlig ordning.
Och pa torsdag.. trummis... US and A! Vilket aventyr. Det kanns som en helt annan resa, kommer bli gjutet!

Kommentarer
Postat av: Lott

yeeiiiii!!!!!

2010-03-10 @ 05:51:36
Postat av: Bror

Jag trodde att stjärntecknet hette orions bälte?

2010-03-10 @ 17:59:23
Postat av: Pappa HB

Underbara bilder. Tycker jag mig ana att det är fisk som gör små vågor i vattnet?

Stor fisk!!!!Var är flugspöet?

2010-03-10 @ 18:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0