We're in Panama!

Vi hamnade i Panama! Stillahavskusten, vilket bra val! Just nu bor vi mer eller mindre pa stranden. Man skulle kunna ga sa langt som att saga att vi campar, fast easy-camping mer. Och nej, jag langtar inte till First Camp, jag gillar den har sortens camping mer.

Pa nerevaningen ar det en stor restaurang och chillplace. Fullt med surfbrador och ljusslingor i "taket". Pa overvaningen ar det ett stort golv med sangar och luftmadrasser, inga vaggar, inget som stor. Tio meter upp till halmtaket och underbar utsikt ut over stranden och havet. Enda gangen vi ar inom fyra vaggar ar pa dass, till o med duschen ar utomhus.

Ikvall blir vi bjudna pa middag av tva grannkillar som just nu spelar gitarr till ljudet av vagorna, japp vi har det bra!

 

Det var dock lite jobbigare att ta sig hit.

Forst var vi oense om vi over huvudtaget skulle ta oss till Panama och nar vi val bestamde oss insag vi att vi inte skulle hinna ner pa en dag utan fick ta det i tva etapper. Stracka ett var fran San Jose ner till gransen med direktbuss sex timmar som blev atta.

Lott har en liten lista over saker som hon avskyr, 1) barn som skriker 2) flyga 3) brusande radioapparater 4) langdistansbussar dar man maste sitta still. Vi hoppar pa, jag och Sanne satter oss pa ena sidan och Lott hamnar brevid en gammal tant som har, tada!, en radio som, tada! brusar!

L: Det finns inget jag hatar mer an brusande radioapparater..!

T: jo.. (paminner om sakerna fore pa listan)

L: Okejda, men anda!

 

Det tar tva sekunder innan ungen pa raden framfor borjar tokskrika. Jag flinar, tittar pa Lott, borjar skrattahysteriskt och hor natt och jamnt nar Lott langsamt sager:

"Tove," (hon anvader bara mitt namn nar det ar nagot pa riktigt) "vill du do?"

 

Det var en rolig bussresa. Vi larde oss aven att i Costa Rica anvander man inte horlurar. I Costa Rica anvander man hogtalare. Det gor val inget om man lyssnar pa tre olika latar samtidigt?

Det ar inte heller sarskilt costaricanskt att byta bloja pa toaletter. Varfor det nar man lika garna kan gora det i bussen? Da slipper man ju ga ut! Ni skulle ha sett Lotts min!

 

Val nere vid gransen hittade vi ett trevligt rum och settled down. Da plotsligt horde vi en valkand sommarplaga, dom spelar botten anna! Och inte vilken version som helst, den svenska verisonen!

Fullkomligt overtygade av att det maste komma fran en bar springer Lott och Tott dansande ut pa gatan och upptacker da att musiken kommer fran en bil. Det finns inget annat att gora an en liten gatudans!

Vilken publik vi fick! Det var en bra kvall.

 

Natten och nasta dag var desto mindre bra. Jag vaknar fyra och spyr och magsjukan ar igang. Great! Vi som skulle over gransen nar dom oppnade klockan sex. Icke. Tre timmar senare kanner jag mig lagom bra for att kunna sta upp och de narmsta tre timmarna som spenderas i minibuss ar pest och pina. Men forudmjukelsen blev inte fullbodad, jag spydde inte i bussen. Skont det.

 

Igar var jag lite halvseg resten av dagen men blev battre och battre. Efter en natts underbar somn pa luftmadrass var jag pigg och glad igen i morse. Och sen dess har vi lekt i vagorna hela dagen! Var ansiktsfarg ar darefter. Det ar sa latt att glomma att man ska smorja in sig mer an en gang nar man har sa roligt som vi hade idag. Hoppas ni har det roligt dar hemma ocksa! Fortfarande sno?

 

Pa torsdag aker vi till California. Da blir det aka av! Six Flags och Disneyland, here we come!


Kommentarer
Postat av: Pappa HB

Det var ju det jag sa! Roligt igen, leka i vågorna o dansa på gatorna.

2010-03-08 @ 08:53:26
Postat av: Eva

Fortfarande snö i Lund. Och kallt. Och molnigt (vill ni höra mer?........)

Men i lördags var det Karnevelj innebärande att det snart är maj o karneval.Jag var i Göteborg för 2 veckor sedan o kan rapportera att mormor o morfar följer bloggen!

Panama låter härligt och det verkar inte som om ni stöter på några läskiga småkryp eller ormar eller så.

Kram Eva

2010-03-09 @ 15:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0