Skola, salsa, sandía och starbucks

Skolan igar var mycket battre. Eftersom jag ar alldeles for feg for att be om saker var det Lott som till slut berattade for rektorn att jag tyckte att det vara alldeles for svart och inte sarskilt roligt. Sa da fixade dom sa att jag far en timme gratis privatlektion varje eftermiddag hela veckan for att catcha up de som jag inte kan an. Eller ja, kan och kan, det jag inte kommer ihag an.
Superbra! Sa nu har jag lart mig tre nya grammatiska former pa tva dagar. Det finns en risk att dom flyter ihop lite. Lott fick 250 ord i glosor till idag. Fort gar det pa Academía Columbus!

Vi haller i vara rutiner och springer pa kvallarna med en av lararna. Tokkul. Skont att prata spanska med nagon som vet att man inte ar sa bra och som forsoker forsta anda. Till skillnad fran han som ager baren pa taket. Om man sager nagot till honom pa spanska och det inte ar helt ratt plirar han bara, flinar och skrattar tillslut. Egentligen inte pa ett otrevligt satt men man kanner sig ju inte jattemotiverad att fortsatta forsoka pa spanska.

Ikvall ar det salsalektion med skolan i en cubansk bar. Ska bli kul!

Nu ska jag forsoka dela min senaste kompis, en femkilos vattenmelon. Underbart! Sen blir det en tur via Starbucks pa vag till skolan och da ska jag anvanda mitt nya Starbuckskort for forsta gangen. Haha, nerd!

Ha de grymme de hemma, vi har det grymme har!

Kommentarer
Postat av: neao

"Underbart!" är nya favvoordet eller? :)

2010-01-20 @ 20:40:05
URL: http://neao.blogg.se/
Postat av: neao

sv: du lyckas då alltid. Jag reagerade inte över det roliga i formuleringen förens du klargjorde det.

Åhå! Jag har läst allt om'et, du - ni - är så duktiga som faktiskt läser en kurs när ni är iväg så där. Men saknar dig. Kom hem snart :)

2010-01-21 @ 21:17:13
URL: http://neao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0